Wethouder Marleen Damen kondigt vertrek aan

14 oktober 2021

De gemeenteraad heeft een brief ontvangen van wethouder Marleen Damen (Gezondheid, Jeugdzorg en Welzijn) waarin zij laat weten dat zij per 1 januari 2022 een nieuwe functie heeft als directeur Maatschappelijke Ontwikkeling bij de gemeente ’s-Hertogenbosch.

In de brief aan de raad licht zij haar overwegingen verder toe.

Vervolg

Naar aanleiding van het aangekondigde vertrek hebben de coalitiepartijen PvdA, D66 en GroenLinks een brief gestuurd aan de raad over hoe de coalitie met het vertrek om zal gaan. De PvdA heeft er voor gekozen om de wethouder niet te vervangen voor de laatste maanden van deze collegeperiode in verband met de gemeenteraadsverkiezingen in maart.
De taken van wethouder Damen worden verdeeld onder de rest van het college. In een later bericht zullen zij de precieze verdeling van de taken laten weten.